2014. március 27., csütörtök

Madártej


Angolul Floating Islands, németül Schwimmenden Inseln  - mindenesetre sokkal elegánsabban hangzik, mint mondjuk a Vogelmilch.
Polcz Alaine receptjét használom:

Hozzávalók: 1/2 l tej, 3 tojás, 3 csapott evőkanál cukor, 1 kanál porcukor, 1 zacskó vaníliás cukor, 1 csapott evőkanál liszt.
Kölönválasztom a tojások sárgáját a fehérjétől. Először a tejet készítem el, miközben a fehérjéket hűtőbe teszem, hogy jó hidegek legyenek.
A tojássárgákat kikeverem 3 evőkanál cukorral, egy kevés hideg tejjel, egy csapott evőkanál liszttel, majd hozzáöntöm a vaníliás cukorral felforralt tejet, és kis lángon kevergetve addig főzöm, míg sűrűsödni nem kezd. A tűzről levéve kicsit tovább keverem, míg hűl, majd finom szűrőn átszűröm, mert úgy szeretem, ha teljesen síma a tej.
Aztán elkészítem a galuskákat: a lehűtött tojásfehérjékből kemény habot verek, majd vízgőzbe állítva tűzön tovább verem. Adok hozzá egy evőkanál porcukrot. Mikor már nagyon kemény, akkor jó. Fővő vízbe kis galuskákakt szaggatok, 1 perc után megfordítom, 1 perc után kimerem.
Mind a tejet, mind a galuskát nagyon jól lehűtöm, és együtt tálalom.
Polcz Alaine szerint lehet rá szórni rumba áztatott mazsolát, vagy reszelt csokoládét, "de az már luxus."

3 megjegyzés:

Éva írta...

Már megint egy egyszerű csoda...

lucia32 írta...

Én 3.5 liternyit szoktam főzni:)
A habot tejben kifozve. Ez a mennyiseg is elfogy egy nap alatt. Vendégek nélkül. :)

márta írta...

Te jó ég! :)